Ξεκίνησε, λοιπόν, η νέα σχολική χρονιά και στην ομάδα μας υπάρχει μεγάλη οικειότητα καθώς σχεδόν όλοι είμαστε μαζί από πέρυσι και όρεξη για καινούργιες εμπειρίες.
Έχουμε, επίσης, την τύχη να βρισκόμαστε στο χώρο που έχει την πιο άμεση επαφή με τον κήπο μας, που εννοείται όλοι λατρεύουμε.
Κι έτσι όπως το ένα φέρνει το άλλο όταν είσαι με παιδιά, στήσαμε μπροστά στη τζαμαρία αυτό το τραπέζι με τους φθινοπωρινούς "θησαυρούς" του κήπου μας -και κάποιους άλλους που φέραμε-, που κατέληξε να έχει μέχρι στιγμής:
- πέτρες,
- ξυλάκια,
- μικρές ρίζες,
- ήλιους λουλούδια που είχε φυτέψει με τα παιδιά πέρσι η κ. Ελένη,
- μια επίσης περσινή ξερή φασολιά που ξεριζώσαμε και έχει όλα τα μέρη ενός φυτού (ρίζα, βλαστό ακόμα και ξεραμένα φασόλια με τα στρογγυλά φασολάκια τους),
- κάστανα,
- καρύδια,
- κουκουνάρια και κυπαρισσόμηλα,
- ρόδια,
- πομ- πον στα χρώματα του φθινοπώρου,
- στάχυα,
- κάτι αγριόχορτα που μοιάζουν με στάχυα και κολλάνε στα ρούχα και στις κάλτσες πολύ και τσιμπάνε, που εμείς τα ονομάσαμε "τσιμπιτούδια",
- χόρτο συσκευασίας σε φυσικό χρώμα και αποξηραμένα λουλουδάκια,
- ένα λουλούδι που έκοψε ο Γιώργος από ένα κήπο καθώς ερχόταν,
- σπόρους για φύτεμα,
- καλαμπόκια ξερά.
- Πειραματισμοί με τις αισθήσεις έξω στην αυλή αλλά και στο τραπέζι της φύσης. Τα παιδιά άγγιξαν, μύρισαν, ένιωσαν διαφορετικές υφές, μοτίβα, μεγέθη, βάρη κλπ.
- Όταν τώρα βρίσκουν κάτι που τα ενδιαφέρει το φέρνουν στο τραπέζι με τους θησαυρούς.
- Έκαναν πολλές παρατηρήσεις για τα φυτά, την εξέλιξη τους, την εποχή κλπ. κλπ.
- Διαβάσαμε το "Τζακ και τη φασολιά".
- Δοκιμάσαμε σε ποιες επιφάνειες κολλάνε τα "τσιμπιτούδια" και καταλήξαμε να παίζουμε κάποιου τύπου κυνηγητό όπου στόχος ήταν να κολλήσουμε στους άλλους χορταράκια.
- Χρησιμοποιήσαμε πιάτα από το κουκλόσπιτο και τα παιδιά έφτιαξαν συνθέσεις συμμετρικές ή όχι, "μαγειρεύοντας" τούρτες, πίτες κλπ. με τα φυσικά υλικά.
- Παρατηρήσαμε τον ήλιο και είδαμε πως είναι από αυτό το είδος που δε βγάζει ηλιόσπορους
- Βάλαμε σε ένα καλάθι κουκουνάρια και φτιάξαμε παιχνίδι σειραθέτησης μεγεθών.
- Όταν ανακατεύονται τα υλικά από το παιχνίδι, τα ταξινομούμε ανά είδος, ταχτοποιώντας τη γωνιά.
Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα είδαμε και κάποιες φθινοπωρινές εικόνες και τα παιδιά είπαν σε καταιγισμό ιδεών ότι:
- Το φθινόπωρο τα φύλλα ξεραίνονται και πέφτουν.
- Και τα χόρτα ξεραίνονται.
- Θα έρθει όμως σε λίγο η βροχούλα και θα τα ποτίσει.
- Το φθινόπωρο γίνεται η σπορά επειδή το νερό της βροχής θα βοηθήσει τα φυτά να μεγαλώσουν.
- Τί χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν;
- Νερό και ήλιο.
- Μπορούμε κι εμείς να γίνουμε αγρότες και να φυτέψουμε στον κήπο μας.
- Για να γίνουμε αγρότες χρειαζόμαστε: χώμα, σπόρους, εργαλεία, φτυάρια, τρακτέρ, ποτιστήρι, σκαλιστήρι....
Θα φυτέψουμε λοιπόν, σπανάκι, κρεμμυδάκι φρέσκο, πράσο, άνιθο, καρότο με απώτερο στόχο να φτιάξουμε σε 2 περίπου μήνες τη δικιά μας χειροποίητη πίττα. Τώρα συγκεντρώνουμε τα υλικά για το φύτεμα.
Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά και καλό φθινόπωρο!!!!
- Για να γίνουμε αγρότες χρειαζόμαστε: χώμα, σπόρους, εργαλεία, φτυάρια, τρακτέρ, ποτιστήρι, σκαλιστήρι....
Θα φυτέψουμε λοιπόν, σπανάκι, κρεμμυδάκι φρέσκο, πράσο, άνιθο, καρότο με απώτερο στόχο να φτιάξουμε σε 2 περίπου μήνες τη δικιά μας χειροποίητη πίττα. Τώρα συγκεντρώνουμε τα υλικά για το φύτεμα.
Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά και καλό φθινόπωρο!!!!