17.12.10
Γλυκά Χιονανθρωπάκια!
Αυτά τα γλυκά χιονανθρωπάκια γίνονται πολύ εύκολα και διασκεδαστικά για μικρούς και μεγάλους!!!
Υλικά που χρειάζονται:
1 κουτί ζαχαρούχο γάλα
200- 250 γραμ. καρύδα τριμμένη
Για τη διακόσμηση:
Σοκολάτα κουβερτούρα σε σταγόνες (για τα μάτια, μύτη)
Χρωματιστή τρούφα
Χρώμα ζαχαροπλαστικής ή ζαχαρωτά- Χρησιμοποιώντας λίγες σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής σε λίγο από το μείγμα της καρύδας μπορούν να γίνουν το σκουφάκι, το κασκόλ, κουπιά κλπ. Ωστόσο, επειδή εμείς δεν μπορέσαμε να βρούμε, χρησιμοποιήσαμε ζαχαρωτά φράουλα για καπέλο και "λαστιχένια" ζελεδάκια κροκοδειλάκια που τα κόψαμε με μαχαίρι κατά μήκος για κασκόλ.
Λίγο ζαχαρούχο γάλα ή μέλι ή μαρμελάδα για να κολλήσουν τα υλικά
Ό,τι άλλο φανταστείτε...
12.12.10
Άγιος Βασίλης με πιάτα και χαρτί περιτυλίγματος
Είχαμε αυτό το ωραίο χαρτί περιτυλίγματος με έναν πολύ γλυκό Αη- Βασίλη και διάφορα άλλα στοιχεία- δωράκια, γκι, αστέρια... Είπαμε, λοιπόν να το χρησιμοποιήσουμε για να συνθέσει ο καθένας τη δική του φιγούρα.
Τάρανδος με τις παλάμες των παιδιών
Τα παιδιά τραγουδώντας χρησιμοποιούν τα χέρια τους για να μιμηθούν έναν τάρανδο ή ελάφι.
Σε αυτή την κατασκευή τα αποτυπώνουν σε χαρτί και τα χρησιμοποιούν με τον ίδιο τρόπο ως κέρατα.
Για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά κολλάνε ματάκια, πομ-πον για μύτη και μικρό χαρτάκι για στόμα.
Και λίγη χρυσόσκονη και κορδέλα για διακόσμηση.
3.12.10
Η φάτνη μας
Σκεφτήκαμε να μεταμορφώσουμε ένα ξύλινο σπιτάκι που βρίσκεται σε ένα κοινόχρηστο χώρο του Παιδικού Σταθμού σε φάτνη.
Αφού διαβάσαμε τη Χριστουγεννιάτικη ιστορία παροτρύναμε τα παιδιά να περιηγηθούμε στο χώρο και να αναζητήσουμε το μέρος που θα μπορούσε να γεννηθεί ο Χριστός μέσα στο σταθμό μας. Κι έτσι καταλήξαμε στο σπιτάκι... Τα παιδιά βασισμένα στην ιστορία και την εικονογράφησή της πρότειναν να φτιάξουμε την Παναγία, τον Ιωσήφ, τη φάτνη με το Χριστό, προβατάκια, αγελάδα, κότες, καμήλες και αγγέλους.
24.11.10
Παρουσιολόγιο - Παιχνίδι θέσεων στο χώρο
Φέτος φτιάξαμε ένα διασκεδαστικό παρουσιολόγιο- παιχνίδι, ένα ερέθισμα που συμβάλλει στην αντίληψη του χώρου και στην ανάπτυξη του λεξιλογίου.
Αφού βρήκαμε σε περιοδικά εικόνες που μας άρεσαν και συζητήσαμε γι΄αυτές, φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ σε χαρτί του μέτρου με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος (ένα πάρκο στην πόλη κι ένα δρόμο για να πάμε στο χωριό). Για τη διακόσμηση χρησιμοποιήσαμε λαδοπαστέλ.
Αφού βρήκαμε σε περιοδικά εικόνες που μας άρεσαν και συζητήσαμε γι΄αυτές, φτιάξαμε ένα ομαδικό κολλάζ σε χαρτί του μέτρου με διάφορα σημεία ενδιαφέροντος (ένα πάρκο στην πόλη κι ένα δρόμο για να πάμε στο χωριό). Για τη διακόσμηση χρησιμοποιήσαμε λαδοπαστέλ.
17.11.10
Αλφαβητάριο Τεχνών
Συνάντησα κάπου τις προάλλες ένα αλφαβητάριο με εικόνες από έργα τέχνης και θυμήθηκα ότι πριν από λίγα χρόνια -όταν υπήρχε ομάδα νηπίων στον Παιδικό Σταθμό-, είχαμε φτιάξει ένα τέτοιο αλφαβητάριο σε μορφή αφίσας.
Στόχος μα ήταν να έχει αντιπροσωπευτικά δείγματα εικόνων από διαφορετικές εποχές και τεχνοτροπίες.
Αποφάσισα, λοιπόν, να το αναρτήσω για όποιον ενδιαφέρει. Εάν θα θέλατε να σας το στείλω σε μορφή αρχείου, γράψτε μου e-mail.
Στόχος μα ήταν να έχει αντιπροσωπευτικά δείγματα εικόνων από διαφορετικές εποχές και τεχνοτροπίες.
Αποφάσισα, λοιπόν, να το αναρτήσω για όποιον ενδιαφέρει. Εάν θα θέλατε να σας το στείλω σε μορφή αρχείου, γράψτε μου e-mail.
11.11.10
Παιχνίδια με μαράκες
- Όλη η ομάδα κάθεται σε κύκλο. Ο παιδαγωγός είναι ο μαέστρος.Όταν σηκώνει τα χέρια, τα παιδιά παίζουν τις μαράκες τους. Όταν τα ακουμπάει κάτω σταματάνε.
Ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας, συντονισμού και ελέγχου της κίνησης.
Μαράκες από ρολά χαρτιού υγείας
Μια εύκολη κατασκευή που ενθουσιάζει τα παιδιά -όπως κάθε τι που προκαλεί θόρυβο- ενώ ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλά ρυθμικά παιχνίδια ή δραστηριότητες με μουσική και κίνηση.
Υλικά που χρειάζονται: ρολά από χαρτί υγείας, τέμπερες, κομμάτια κανσόν, ρύζι, σελοτέϊπ.
Υλικά που χρειάζονται: ρολά από χαρτί υγείας, τέμπερες, κομμάτια κανσόν, ρύζι, σελοτέϊπ.
8.11.10
Η πρώτη μας κούκλα
Στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με το σώμα φτιάξαμε την πρώτη μας επίπεδη κούκλα.
Χρησιμοποιώντας απλά υλικά - χάρτινα πιάτα, χρώμα, χρωματιστά χαρτιά, ματάκια, μαλλιά πλεξίματος, κόλλα- τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναπαραστήσουν το ανθρώπινο πρόσωπο σχεδόν σε φυσικό μέγεθος, προσθέτοντας στην κούκλα τους τα μέρη του δικού τους προσώπου (μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά, μαλλιά), να συσχετίσουν τη θέση που έχουν τα χαρακτηριστικά μας στο πρόσωπο μας
Χρησιμοποιώντας απλά υλικά - χάρτινα πιάτα, χρώμα, χρωματιστά χαρτιά, ματάκια, μαλλιά πλεξίματος, κόλλα- τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναπαραστήσουν το ανθρώπινο πρόσωπο σχεδόν σε φυσικό μέγεθος, προσθέτοντας στην κούκλα τους τα μέρη του δικού τους προσώπου (μάτια, μύτη, στόμα, αυτιά, μαλλιά), να συσχετίσουν τη θέση που έχουν τα χαρακτηριστικά μας στο πρόσωπο μας
4.11.10
Γνωρίζουμε το σώμα μας μέσα από τα έργα του Keith Haring
Πώς είναι το σώμα μας; Τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό;
O Keith Haring υπήρξε γνωστός εκπρόσωπος της pop art, μιας κουλτούρας "του δρόμου" αλλά και
κοινωνικός ακτιβιστής.
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον ίδιο στην ιστοσελίδα http://www.haring.com/ αλλά και μια ιστοσελίδα για παιδιά http://www.haringkids.com/index.html
3.11.10
Μία πρόταση για την προσαρμογή στον Παιδικό Σταθμό
Η περίοδος της προσαρμογής των παιδιών είναι πάντα "ιδιαίτερη", κυρίως για αυτά που αποχωρίζονται τους οικείους τους για πρώτη φορά.
Μια ιδέα που χρησιμοποιήσαμε με θετικά αποτελέσματα ήταν η χρήση σιμιγδαλιού σε μια γωνιά για ελεύθερους πειραματισμούς.
Μια ιδέα που χρησιμοποιήσαμε με θετικά αποτελέσματα ήταν η χρήση σιμιγδαλιού σε μια γωνιά για ελεύθερους πειραματισμούς.