29.11.14

Το δέντρο της τάξης μας με ζωγραφική και κολλάζ


Μετά την ανταπόκριση των παιδιών στη δραστηριότητα με το ουράνιο τόξο και τον Έλμερ σκεφτήκαμε να "στολίσουμε" στην τάξη μας ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με την ίδια τεχνική.

Στερεώσαμε, λοιπόν, στον τοίχο ένα δέντρο από χαρτί του μέτρου που τα παιδιά έβαψαν με τέμπερες και μετά στόλισαν με ατλακόλ και γυαλιστερά χαρτιά που έσκιζαν και τσαλάκωναν σε μπαλίτσες, διάφορα χαρτάκια, καπάκια, καλαμάκια, μαλλιά πλεξίματος κλπ.






22.11.14

Σχέδια ή μήπως γλυπτά με καπάκια



Όπως πολλοί από εσάς, συλλέγουμε πλαστικά καπάκια από μπουκάλια και άλλες συσκευασίες που χρησιμοποιούμε ποικιλοτρόπως.

Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους ένα χρωματιστό χαρτί και ... πολλά καπάκια για να εκφραστούν ελεύθερα.

Τα έβαλαν με τυχαίο τρόπο ή με σύστημα, είχαν ποικιλία ή διάλεγαν συγκεκριμένα μεγέθη ή χρώματα, περιέγραψαν τις κατασκευές τους δίνοντας τους όνομα ή έφτιαξαν μια ιστορία.

Με αυτά τα απλά υλικά τα παιδιά ασχολήθηκαν για πολύ ώρα, δείχνοντας μεγάλη συγκέντρωση και επιμέλεια, έκαναν διάφορες δοκιμές, συγκρίσεις, παρατηρήσεις, συζήτησαν και συνεργάστηκαν.

Εικόνα 1

Εικόνα 2







16.11.14

Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας



Χρώματα, ολίγον από σχήματα, μιμήσεις ζώων και δραματοποίηση, ένα σωρό εμπνεύσεις μας έδωσε και ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας τον οποίο ζωγραφίσαμε ομαδικά και φτιάξαμε μάσκες με πιάτα και χρωματιστά χαρτάκια.






10.11.14

Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος


Από τη μια το φθινόπωρο και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, από την άλλη τα χρώματα, ο Φαλακρός Σκαντζόχοιρος μας ταίριαζε πολύ. Είναι η ιστορία του σκαντζόχοιρου που ενώ κοιμάται του κλέβουν τα αγκάθια. Κάποιος όμως θα τον βοηθήσει να ξαναγίνει αγκαθωτός και... χρωματιστός.

Και για να είναι λίγο πιο δύσκολο, αντί να βάλουμε καλαμάκια σε πλαστελίνη, χρησιμοποιήσαμε την πλαστελίνη για να φτιάξουμε τα χρωματιστά αγκάθια του σκαντζόχοιρου που τα παιδιά κόλλησαν με ατλακόλ στα σώματα που σχεδίασαν και έκοψαν.










5.11.14

Το ουράνιο τόξο και τα χρώματα


Αυτό είναι το τελικό προϊόν του παιχνιδιού μας με τα χρώματα και το ουράνιο τόξο.

Αρχικά είχαμε συζητήσει,
τραγουδήσει: η βροχή τικι- τικι στάζει, βρέχει βρέχει και χιονίζει, κλπ και
δραματοποιήσει: πώς μαζεύονται τα σύννεφα, ψιχαλίζει και βρέχει δυνατά, τρέχουμε με την ομπρέλα, αλλά παρόλα αυτά γινόμαστε μούσκεμα και αλλάζουμε τα ρούχα μας κλπ. τη βροχή
και καταλήξαμε στο ουράνιο τόξο που βγαίνει μετά τη βροχή μαζί με τα σαλιγκάρια που κάνουν βόλτα στα δροσερό χώμα.

Το ουράνιο τόξο ήταν ότι έπρεπε για να παίξουμε και με τα χρώματα.
Αφού το είδαμε σε βιβλία για τον καιρό ονομάσαμε και μετρήσαμε τα χρώματα του και φτιάξαμε ζευγάρια βραχιολιών με τα επτά χρώματα.
Τα παιδιά φόρεσαν τα βραχιόλια και παίξαμε παιχνίδια με τη μουσική- αρχικά πιο απλά του τύπου περπατάμε με τη μουσική και όταν σταματήσει αναζητούμε το ζευγάρι μας και μετά πιο δύσκολες ασκήσεις με ζευγάρια από το βιβλίο "Κύκλοι, γραμμές, ζευγάρια" της Μ. Κυνηγού.

Και μετά φτιάξαμε αυτό το τεράστιο ουράνιο τόξο βασισμένο σε μια ιδέα από το ίντερνετ.
Πρώτα το σχεδιάσαμε και με βάση το βιβλίο το βάψαμε με τέμπερες.




Σε επόμενη φάση δώσαμε στα παιδιά διάφορα υλικά (χαρτάκια διαφόρων ειδών, μαλλιά πλεξίματος, καπάκια, χρωματιστά ζυμαρικά, πλαστικές ψηφίδες, καλαμάκια, ζελατίνες, τούλια και ό,τι άλλο χρωματιστό κι ενδιαφέρον βρήκαμε.
Βάλαμε και 2-3 βαζάκια με ατλακόλ κι αφήσαμε τα παιδιά να ανακαλύψουν τα υλικά και να τα κολλάνε στο αντίστοιχο χρώμα του ουράνιου τόξου.