20.12.14

Χριστουγεννιάτικο χωριό από χαρτί


Το κάθε παιδί στόλισε το δικό του σπιτάκι με χρωματιστά χαρτιά σε διάφορα γεωμετρικά σχήματα, καρδούλες από αφρολέξ, χάρτινα μπαστουνάκια, βαμβάκι και χρυσόσκονη.
Τα σπιτάκια ήταν σε αποχρώσεις του καφέ για να μας δημιουργούν το συνειρμό ότι είναι από μπισκότο ή σοκολάτα.


Τα βάλαμε όλα μαζί σε χαρτί του μέτρου χιονισμένο με άσπρη τέμπερα, πινέλα και φελλούς και συνθέσαμε ένα χριστουγεννιάτικο χωριό...



17.12.14

Μπάλες για το χριστουγεννιάτικο δέντρο από εφημερίδα



Οι χριστουγεννιάτικες μπάλες μας ήταν απλές, οικολογικές και πολύ εντυπωσιακές και τα παιδιά τις έφτιαξαν με πολύ κέφι. 

Αρχικά τα παιδιά πήραν το φύλλο της εφημερίδας με το τσαλάκωσαν ώσπου να γίνει μπάλα.

Μετά δέσαμε μαλλί πλεξίματος και το τυλίξαμε γύρω από τη μπάλα ώστε να διατηρήσει το σχήμα της. Σ΄αυτή τη δουλειά βοήθησαν κάποια από τα μεγαλύτερα παιδιά. 
Ουσιαστικά κάποιοι τσαλάκωναν με πάθος και λίγοι τύλιγαν προσεχτικά...



Τα παιδιά έβαψαν τις μπάλες με τέμπερες και έβαλαν και λίγη χρυσόσκονη.
Σε κάποιες μπάλες προσθέσαμε χρωματιστές κορδέλες.

ΤΙΡ: Για να είναι πιο λαμπερά τα χρώματα τα κάναμε μεταλλικά. Πήραμε δηλαδή απλές τέμπερες και ρίξαμε μέσα λίγη ασημένια τέμπερα.





13.12.14

Η γωνιά των αισθήσεων, των πειραματισμών και των ανακαλύψεων έγινε Χριστουγεννιάτικη


Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα και η γωνιά των πειραματισμών έπρεπε να βάλει κι αυτή τα γιορτινά της.


Βάλαμε, λοιπόν, χοντρό αλάτι ως κύριο υλικό στο οποίο προσθέσαμε διάφορα καλούδια:
  • ξηρούς καρπούς σε φυσικό χρώμα ή βαμμένους ασημένιους και χρυσούς, 
  • διάφορα μικρά στολιδάκια, 
  • ζυμαρικά βαμμένα ασημένια ή χρυσά, κάποια καπάκια (κυρίως κάτι χρυσά), 
  • γυαλιστερά πομ-πον, 
  • μπάλες από βαμβάκι,
  • διάφορες φιγούρες κομμένες με κόφτη (αγγελάκια, δέντρο, τάρανδος, κα), 
  • κουδουνάκια,
  • αποξηραμένες φέτες πορτοκαλιού, 
  • ξύλα κανέλας, 
  • γαρίφαλα και συσκευασίες βανίλιας για το χριστουγεννιάτικο άρωμα 
  • ό,τι τέλος πάντων γυαλίζει ή Χριστούγεννα θυμίζει...



Επίσης, υπήρχαν διαθέσιμα διάφορα δοχεία πιάτα και ποτήρια, κουταλάκια, μικρά κουτιά και σπιρτόκουτα, καλαμάκια, χωνιά κλπ.


Η ανταπόκριση ήταν φυσικά τεράααστια.
Και το παιχνίδι είχε καθώς περνούσαν οι ημέρες διαφορετικές προεκτάσεις.


Αρχικά είχε περισσότερο το χαρακτήρα της ανακάλυψης.
-Α εγώ βρήκα ένα...





Τα παιδιά χρησιμοποίησαν πολύ τα δοχεία γεμίζοντας και αδειάζοντας τα, κρύβοντας κάποιο "θησαυρό" και σκεπάζοντάς τον με αλάτι, έφτιαχναν δωράκια ή εκπλήξεις βάζοντας διάφορα πραγματάκια στα κουτιά.                                                                              

Έφτιαξαν "μυστικά" μέσα στα σπιρτόκουτα.












Συγκέντρωσαν τα ίδια πραγματάκια κι έκαναν ο καθένας τη δική του "συλλογή" κλπ. κλπ.



6.12.14

Χριστουγεννιάτικη γιρλάντα με Άγιους Βασίληδες και ταρανδάκια


Τα παιδιά έφτιαξαν τον Άγιο Βασίλη και τον Ρούντολφ που κρεμάσαμε με κόκκινη κορδέλα σχηματίζοντας αυτή τη γιρλάντα.

Για τον Άγιο Βασίλη τα παιδιά έκοψαν ένα τρίγωνο και έναν κύκλο που έγιναν το πρόσωπο και το σκουφάκι και διακόσμησαν με ματάκια, βαμβάκι και κόκκινο γκοφρέ που έκαναν μπαλίτσα.
Δυστυχώς δεν φωτογράφησα την ώρα της κατασκευής.



Για τον τάρανδο τα παιδιά έβαψαν και τύπωσαν την παλάμη τους για το πρόσωπο, σχεδίασαν τα κέρατα με πινέλο και συμπλήρωσαν ματάκια και μια μυτούλα φωτεινή.






29.11.14

Το δέντρο της τάξης μας με ζωγραφική και κολλάζ


Μετά την ανταπόκριση των παιδιών στη δραστηριότητα με το ουράνιο τόξο και τον Έλμερ σκεφτήκαμε να "στολίσουμε" στην τάξη μας ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με την ίδια τεχνική.

Στερεώσαμε, λοιπόν, στον τοίχο ένα δέντρο από χαρτί του μέτρου που τα παιδιά έβαψαν με τέμπερες και μετά στόλισαν με ατλακόλ και γυαλιστερά χαρτιά που έσκιζαν και τσαλάκωναν σε μπαλίτσες, διάφορα χαρτάκια, καπάκια, καλαμάκια, μαλλιά πλεξίματος κλπ.






22.11.14

Σχέδια ή μήπως γλυπτά με καπάκια



Όπως πολλοί από εσάς, συλλέγουμε πλαστικά καπάκια από μπουκάλια και άλλες συσκευασίες που χρησιμοποιούμε ποικιλοτρόπως.

Σε αυτή τη δραστηριότητα τα παιδιά είχαν στη διάθεσή τους ένα χρωματιστό χαρτί και ... πολλά καπάκια για να εκφραστούν ελεύθερα.

Τα έβαλαν με τυχαίο τρόπο ή με σύστημα, είχαν ποικιλία ή διάλεγαν συγκεκριμένα μεγέθη ή χρώματα, περιέγραψαν τις κατασκευές τους δίνοντας τους όνομα ή έφτιαξαν μια ιστορία.

Με αυτά τα απλά υλικά τα παιδιά ασχολήθηκαν για πολύ ώρα, δείχνοντας μεγάλη συγκέντρωση και επιμέλεια, έκαναν διάφορες δοκιμές, συγκρίσεις, παρατηρήσεις, συζήτησαν και συνεργάστηκαν.

Εικόνα 1

Εικόνα 2







16.11.14

Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας



Χρώματα, ολίγον από σχήματα, μιμήσεις ζώων και δραματοποίηση, ένα σωρό εμπνεύσεις μας έδωσε και ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας τον οποίο ζωγραφίσαμε ομαδικά και φτιάξαμε μάσκες με πιάτα και χρωματιστά χαρτάκια.






10.11.14

Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος


Από τη μια το φθινόπωρο και τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, από την άλλη τα χρώματα, ο Φαλακρός Σκαντζόχοιρος μας ταίριαζε πολύ. Είναι η ιστορία του σκαντζόχοιρου που ενώ κοιμάται του κλέβουν τα αγκάθια. Κάποιος όμως θα τον βοηθήσει να ξαναγίνει αγκαθωτός και... χρωματιστός.

Και για να είναι λίγο πιο δύσκολο, αντί να βάλουμε καλαμάκια σε πλαστελίνη, χρησιμοποιήσαμε την πλαστελίνη για να φτιάξουμε τα χρωματιστά αγκάθια του σκαντζόχοιρου που τα παιδιά κόλλησαν με ατλακόλ στα σώματα που σχεδίασαν και έκοψαν.